Ölçeklendirilmiş Hortum Parametresi

Ölçeklendirilmiş Hortum Parametresi mevcutta hazır olarak kullanılan Significant Tornado Parameter(Türkçesi, Önemli Hortum Parametresi)’e rakip olarak çıkarttığım bir parametredir. STP’den farklı olarak CIN çıkarılmış ve diğer değişkenlerden tek bir tanesinin azlığı parametreyi 0’a yaklaştıracak şekilde düzenlenmiştir. CAPESHEAR indeksi Skew-t parametrelerinde ve LW haritalarında olmayıp Estofex haritalarında hesaplanmış olarak sunulmaktadır. Hesabı gayet basittir: CAPESHEAR=(0-6 KM SHEAR)x(SQRT(MUCAPE)). Formüldeki SQRT karekök alma demektir. 0-6 KM SHEAR m/s cinsinden alıınır.

ÖHP=(CAPESHEAR/30)*((2000-LCL)/1000)*(0-1 KMSHEAR/10) formülasyonu ile oluşturulmuştur.

ÖHP Değerleri ve Riskler:

ÖHP<10: Hortum riski yoktur.

10<ÖHP<30: Düşük seviyede hortum riski vardır.

30<ÖHP<50: Orta seviyede hortum riski vardır.

50<ÖHP<70: Yüksek seviyede hortum riski vardır. Güçlü hortumlarda meydana gelebilir.

ÖHP>70: Çok yüksek seviyede hortum riski vardır. Büyük olasılıkla güçlü hortumlarda meydana gelebilir.

Ölçeklendirilmiş Hortum Parametresini şimdilik ÖHP adresinden hesaplayabilirsiniz. Daha sonra düzenleme yapılacaktır.

 

 

 

 

Yorum bırakın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

Yukarı ↑